czwartek, 19 lipca 2012

Podróż do czasów dzieciństwa / A Return To Childhood

Kiedy dzisiaj chodzę po ulicach i sklepach, aż trudno mi uwierzyć, że pamiętam (!!) czasy, kiedy te same sklepy były puściuteńkie, na buty i rajtuzy dla mnie polowała cała rodzina, a czekoladę znałam tylko taką maminą, ze zdobycznego kakao i mleka w proszku. Kilka razy nie poszłam do szkoły, zajmując kolejkę po cukier... A jednak, to dzieciństwo wcale dla mnie nie było szaro-bure! Dzieciaki z mojego pokolenia dysponowały kilkoma zabawkami i 10-minutową dobranocką, a mimo to nigdy się nie nudziły :-)
Ech, te czasy...
Czemu dzisiaj o tym wspominam? Otóż w tym tygodniu The ScrapCake proponuje podróż do czasów dzieciństwa, i dzisiaj właśnie przypadł mój dzień. Postanowiłam oprawić jedno z bardzo nielicznych zdjęć z czasów przed-przedszkolnych :-)
When I walk through the streets and shops these days I can hardly believe I remember (!!) the same shops to be completely empty, and that the whole family hunted for shoes and pantyhose for me, and that I only knew chocolate made by my mum from some gained cocoa and powdered milk. I missed the school a few times to queue for sugar... And nonetheless, that childhood time was not dull at all! Kids from my generation owned just a couple of toys and watched a 10-minute cartoon a day, and were never bored :-)
Oh, what times they were...
Why such reminiscences today? Well, this week at The ScrapCake we travel back to our childhood time, and today is my turn. So I decided to scrap one of my very few photos from the pre-preschool times :-)


Zdjęcie przedstawia moją siostrę (na pierwszym planie) i mnie bawiące się na balkonie, który odmalowuje widoczne w tle tato:
The photo features my sister (in the foreground) and me playing on the balcony which was being painted my my father in the background:


Zdjęcie jest malutkie, i format LO też, dlatego dodałam tylko kilka ozdób:
The photo is quite small, and so is the LO, therefore I added just a couple of embellishments:




A LO jest małe po to, żeby zmieścić się w ramce :-)
The LO is small only to fit the frame :-)


A jak Wy wspominacie Wasze dzieciństwo?
And what are your memories from childhood?

9 komentarzy:

sajciastyczna pisze...

wow, prześwietne LO, taki powrót do przeszłości i cały klimat oddaje upływ czasu, strzasznie mi się podoba ;) i cudownie wygląda w tej rameczce. :) ciężko mi jeszcze wspominać swoje dzieciństwo, bo cały czas czuję się dzieckiem ^^ :)

elpimpi pisze...

WSPANIAŁE LO! GENIALNIE dobrane dodatki! Słodkie zdjęcie! Ile lat miałaś na tym zdjęciu? Ja mam bardzo podobne wspomnienia z dzieciństwa :-) Było CUDOWNIE!!! ♥

Irena Rysa Maciąg pisze...

szare?? te czasy były kolorowe... moze nie świeciły w oczy światłem monitora/wyświetlaczem komórki, ale tyle było do odkrycia...
na podwórku trzeba bylo zaliczyć kazde drzewo,oglądać z nosem w trawie z bliska kazdy kwiatek. jak ktos podprowadził od mamy gumę do majtek, mozna było skakać godzinami.
Dzieci otoczone kolorową, interaktywną chinszczyzną w chronionych osiedlach nie mają szans poznać połowy z szalonych zabaw naszego czasu:)

Czekolada robiona przez mamę była najpyszniejsza! to nic ze mdła margarynianka:D Wtedy też każdy piekł pyszności - teraz mało kto już piecze co weekend dwie blaszki ciasta: bo czas, bo dieta, bo mozna isc i kupic woreczek ciastek.

Część rzeczy zmieniła się na lepsze, ale są też takie, które chętnie bym przywróciła.

zdjęcie, które wkleiłaś jest cudowne! tyle na nim sie dzieje!
Sam scrap idealny!Wszystko tak pięknie dobrane.

AsiaAp pisze...

małe jest piękne!

Agafia pisze...

Przepiękna oprawa zdjęcia! Takich fotografii jest jednak jak na lekarstwo i warto je wyeksponować :) Przymierzamy się właśnie w domu żeby takie stare fotografie powiesić na ścianie - nie będą co prawda w tak piękny sposób oprawione, ale na pewno będzie im lepiej "na widoku" niż na dnie szuflady. pozdrawiam :)

silence pisze...

Świetny scrap. Pięknie oprawione wspomnienia. Pozdrawiam serdecznie!

OriBella pisze...

Piękny, wspomnieniowy scrap:) Oj to były cudne czasy mojego dzieciństwa, tez wspominam je jako pełne ruchu, zabaw (oj kreatywnych niezwykle;)czekolado-podobnych wyrobów...:)

Ludkasz pisze...

Piękna praca:) Cudownie oprawiłaś zdjęcie...
Tez pamiętam tamte czasy..., nikt z nas się nie nudził, a z podwórka nikt nie chciał wracać....Teraz trudno namówić dzieciaki,żeby wyszły...
Buźka

Anonimowy pisze...

kocham scrapy z rocznikiem, po prostu takie zdjęcia są tak genialne, że to już chyba nie ma zadnego znaczenia jakich się użyje dodatków :-)